Julkalendrar genom åren

Fy vad jag är trött på nutidens Julkalendrar. Dom ger mig inte en gnutta julkänsla! Tacka vet jag Sunes jul (91), Mysteriet på Greveholm (96) och Julens hjältar (99) och Kaspar i Nudådalen (01) var väl rätt ok? Det ska vara en saga där man riktigt känner julkänslan..! Vad är det för fel på de senaste årens julkalendrar? Bara skit allihopa! Eller tycker man bara så för att man blivit äldre och är fäst vid de som man växt upp till? Jag skulle vilja att någon gjorde en undersökning på Julkalendrar där de visas 5 från förr och 5 från de senaste åren, och panelen ska vara 10 barn mellan 7-13 år som får säga vilka de tyckte är bäst. Tror ni de skulle välja kalendrarna som vart nu framför dom för 5-15 år sedan? Jag är faktiskt mycket tveksam till det.


Årets julkalender ska handla om pensionerade superhjältar i rymden. Hmm.. Kan det bli mindre juligt?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0