Augustifesten och en massa lustigheter

Den årliga Augustifesten är här i Norrköping nu, 19-22 Augusti.

I onsdags var de en orkester som spelade i Wasaparken och igår var det RIX FM - festival.



Torsdag förmiddag

Anna och jag käkade pizza och drack cider på en filt i parken. Civilpoliser kommer fram och kollar legitimation och häller drygt ut Annas cider eftersom att hon inte hade åldern inne. Otroligt töntigt! Där ligger vi lugnt och har trevligt med pizza och cider, hon är 19 och jag 21. Det var inte så att vi var fulla och dumma och vi är ju ändå över 18, jaja. Jag tog påsen med cider och så förflyttade vi oss bara bort till Fia, Linus, Hans syster, Emilia och Bella istället. Bajamajorna kostade 10:- att gå på, förskräckligt tycker jag! Men Mia och Anna hittade en gratis toalett (områdesmurad parkering med buskar) dit vi gick istället.


Torsdag kväll

Hela dagen var det varmt soligt och skönt men runt nio kom kvällskylan så Anna och jag gick hem till mig och fyllde oss med drinkar. Tar senare sponkan till Hugo där det var extremt dålig musik och lustigt folk. Träffade bl.a på en riktigt dryg kille som frågade om vi var bittra när vi satt där ute. Vi går in och shakar loss på golvet och han glor som en jag vet inte vad? och försöker få mig att dansa med honom men jag dansar med alla utom han för att retas.

Anna och jag sätter oss vid ett bord - han följer efter och sätter sig brevid mig och försöker konversera, jag säger att han är dryg (för det var han verkligen OMG vad han hela tiden skulle se snygg ut, tom när han drack drinken, han gjorde nåt äckligt med tungan) och han säger vådå dryg? Eller svalde du drygheten där ute kanske? Frågar jag..  Men han fattar ändå inte SUCK. Fick även en härlig kommentar av en tjej på dansgolvet: Du har den snyggaste rumpan jag har sett!!! Så jag skakade rumpan lite med henne med. Min outfit var tydligen poppis I-gårkväll.


Torsdag natt: HAHAHHAHA

Promenerar hem från Hugo, stöter på två Afrikaner. Den ena lägger märke till min orm på benet och börjar prata om den. Sedan pratade han om hårfärg men bytte sedan till annat samtalsämne vilket Anna inte riktigt hängde me på. Han frågar om vi har testat motsatsen till vitt någon gång och Anna bara: jaa lite grann. An Indien? Frågar han.. HAHAHA Anna fortsätter prata om håret och han om de andra. Till slut förstod hon att han var ute efter en fyrkant så vi gick.




Sötnöt blev gröt



(bilder från emiliavargas.blogg.se)

Kommentarer
Postat av: Trillske

"Hugo där det var extremt dålig musik och lustigt folk".Visste knappt att man kom in där utan tandställning, fjortisfylla, och trasiga kläder. :s

2009-08-30 @ 15:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0