En dröm om jordens förintelse

Trött jag blir på att när man väl klarar av att somna, då ska man drömma mardrömmar hela natten. I natt drömde jag bla att jorden förintades.


Himlen var grå, molnen rörde sig oroligt och luften var fylld med stoft. Det var bråttom, snart skulle planeten förintas, det gick tåg någonstans som skulle leda vidare till något som skulle ta människorna till säkerhet, men på dom fanns det inte många platser. Folk som insåg att det inte fanns något att göra gick in på restauranger och åt sin sista måltid och söp sig fulla. Allt var gratis. Barnen på restaurangen sprang glatt omkring och lekte med varandra, helt omedvetna om vad som var på väg att ske. Vid tågstationerna fanns det också en kö för dom som inte fick plats i tågkön. Denna kö ledde istället fram till män med pistoler. Dessa gjorde tjänsten att skjuta en. För de som var kristna fanns det även gratis kistor på kyrkogårdar att lägga sig och invänta döden i.

Mamma och jag skiljs åt från pappa och Linus som skulle till en kiosk för att få något att dricka. Just när vi skiljts åt ser mamma och jag ett tillfälle till att smita in på ett tåg så vi gör det. På tåget inser vi att Pappa och Linus kommer att dö där borta där vi lämnade dom. Jag börjar att tänka på att ta livet av mig väl framme på den säkra platsen, men kanske lyckas dom ta sig till oss? Men hur ska de veta att vi hoppat på ett tåg, de går förmodligen och letar efter oss.. sen tänker jag att mamma och jag kanske klarar av att gå vidare själva men sen vill jag bara tillbaka till platsen vi lämnade och dö tillsammans med dom.. hela familjen. Där slutar drömmen.


En framtidsdröm...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0