Nattmatlagning, JAVISST!

Uppe kl 12 på natten och lagar ugnsstekt kyckling! Det kommer nog min karl uppskatta imorgon eftersom att han inte gjort någon matlåda. Funderar på att koka fullkornsris till men det kommer han nog kasta på mig när ja ligger och sover imorgon bitti.

Att man kan få sådana idéer när man ligger och försöker sova. Ena natten går jag upp och pysslar med företaget jag ska starta, en annan sätter jag mig bara å glor in i en vägg och denna kväll går jag upp för att jag kommer på ett kyckling recept. Unbeliveble!!


Nyfiken på mitt recept?


Smörj in kycklingfilén med olja, häll på lite soya och ett par stänk citronsaft, lite timjan och grillkrydda på båda sidorna. Lägg kycklingen i form med lite olja samt ca 2 dl vatten.

Kycklingen ska ligga i ugnen i ca 40 min (fryst) och vändas ca var 15 min då du samtidigt passar på att ösa lite sky över kycklingen. Saftigt och gott! Hoppas jag.. vegetarian så smakar ju inte på köttmaten jag lagar men enligt andra blir det jag lagar aldrig fel ;) Ska prova receptet på cornfile imorgon!


Jag skriver imorgon om den uppskattades, jag måste ju säga att de luktar förjävligt jävla gott om man nu får uttrycka sig så.

PEACE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0