Själviskt att sätta ett barn till världen


Nu när den ser ut som den gör. Varför barn? Det finns ju redan så många av oss på vår planet. Det är ju inte så att vår art behöver fler för att överleva. Och tänk dig hur jorden ser ut när barnet blivit vuxet och ännu värr när barnbarnen ska växa upp. Är det verkligen schyst mot dom? Men jag är lika självisk jag, jag vill också ha ett EGET barn med mina gener en dag, men skulle även kunna tänka mig ett adopterat - man är ju barnkär. Men skaffar man barn för att ha någon att pyssla om, känna sig behövd eller tycker man bara att en själv är så jävla bra så man vill föra sina egna gener vidare?


Btw om någon säger att ens barn är söt, vad säger man då? Säger man tack så låter de väl som att man tar de som en komplimang till sig själv..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0