Smarta djur på tallriken

JA, så på expressen läste jag att forskare kommit på att slaktdjur (får, kor, grisar etc) är smartare än vad vi trodde. De kan känna igen människor de träffat flera år tidigare, faller för leenden och känner saknad och medlidande..

Och så där i kommentarsrutan där man får diskutera hittar jag återigen denna (ENLIGT MIG) dumma fråga:


XXXX

En fråga till alla veganer - Anser ni att tigrar, lejon, vargar m.fl rovdjur också är mördare och istället borde äta vegetariskt?


( Emyl bestämmer sig genast för att besvara frågan ;) )


Emyl

Svar till XXXX:

Dessa rovdjur kan först och främst endast leva på kött då deras magar inte kan tillgodogöra sig annat, så de har inte mycket till val. För det andra så har deras bytesdjur levt ett helt normalt fritt liv i naturen och ofta är det svaga djur som blir byte. Dessa kanske annars skulle lidit fram tills självdöd. Utan detta kretslopp skulle inte världen fungera.. men skillnaden är att deras bytesdjur har sluppit trånga onaturliga ladugårdar, transporter, genmodifiering etc. Pga att djuren utsätts för detta så väljer jag att inte äta kött. Peace out :)



Jag bara måste ge folk svar på tal, snälla säg att jag inte är completley disfunktional.. det är ju som en drooog


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0