Lydnadsträning START


Ni som inte tycker om hundar kan ju skippa läsa detta ;) Ska börja föra protokoll över min och Zackos träning. Han ska bli en ännu duktigare voffse så att vi kan ha mer kul tillsammans!

Har bestämt mig för att återuppta hårdträningen med Zacko. Har precis vart ute i en timme och tränat med honom lös i parken. Gick väldigt bra, två hundar gick förbi (längre bort) men han stannade hos mig. Målet är att  han ska sluta bry sig om andra hundar även på nära håll och inget drag i kopplet. Med strikta regler, hårdträning massa beröm och korv så ska det gå! Tror det kommer bli mycket bättre resultat nu eftersom att man är ledig och verkligen har tid och energi till att träna.
Letar efter lämplig hundkurs att gå med.. Vi gick på brukshundsklubbens allmänlydnadskurs men det var redan basic grejer som Zacko kan, dock har han som sagt problem med att han ska fram till andra hundar och det var lite knepigt i början men han lärde sig snabbt att han inte fick gå fram til just DOM hundarna, men det ska ju gälla okända som bekanta hundar..hmm.. Så att den kursen var tyvär inte till någon nytta. Kanske ändå är bäst att vi fortsätter att träna var för sig och går förbi så mycket hundar som möjligt. Agillyty blir de så fort ja fått ett nytt medlemskort för de tycker han är så himla skoj så då bryr han sig inte mycket om andra hundar, ska nog gå den vägen till att få han fokuserad på mig och inte andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0