Lös hund attackerade

Idag var Jag, Robban och Zacko ute på långpromenad. Borta vid klinga där spårvagnen går såg vi en lös hund som börja löpa som tusan, den var nära på att bli påkörd av spårvagnen. Sedan fick den syn på oss som stod på andra sidan parken och tog fart i riktning mot oss. Helt plötsligt flyger den på Zacko och börjar bråka. Mitt adrenalin går snabbt igång och jag börjar skrika lägg av och knuffar undan den andra hunden. Robban står först bara och tittar fast jag skriker ta bort den andra hunden. Antagligen fick han väl en chock men sedan satte även hans adrenalin igång så han lyfte upp den STOOOORA Bullmastiffen i nackskinnet och slängde iväg den. Som tur var blev hunden så rädd för oss två ilskna människor så att den inte vågade ge sig på oss eller Zacko. Lagom tills vi lyckats jaga bort den andra hunden kom 4 unga killar och kopplade deras hund. Dom såg livrädda ut för Robban och mig. Vi sa ingenting till dom utan gick bara iväg för jag tror att dom lärde sig en läxa (med tanke på deras rädda ögon). Men det är inte första gången det kommer lösa hundar springandes mot oss som inte lyssnar på deras ägare. Vad är det för idioter till folk som släpper hundar som inte lyssnar lösa..?


Kommentarer
Postat av: Emma

OJ :O men hur gick det me zacko då?

2010-04-03 @ 18:02:18
URL: http://compostgirl.blogg.se/
Postat av: EMMA - FOTO

shit :O

2010-04-05 @ 17:37:54
URL: http://inhatewetrust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0