1:a dagen på lärarprogrammet (KAOS)

Dagen började med kaos.
Kanske berodde det på att jag inte fått i mig morgon kaffet?
Hur som… Det började med att jag trodde att uppropet var kl 10.
Men efter duschen blev jag varse om att det började en timme tidigare, kl 9 altså.
Sååå jag stressade till bussen för att ta den till Campus. Jag missar bussen och får springa bort till skolan med alla dess jobbiga uppförsbackar! Jag är överlycklig när jag skickar ett sms fem i nio till Tina och säger att jag är i backen! Tina ringer upp och frågar vart jag är. På Campus säger jag. Men då talar hon om för mig att det minsann är i Hörsalen vi ska vara. Ca 10-15 minuter normal gång takt dit. Så med gråt i halsen (av paniken) och snuva (som gjorde att jag typ fick astma anfall vid minsta ansträngning) får jag lägga på en jäkla spurt bort till hörsalen. Blev som tur var bara 5 minuter sen och uppropet skulle just börja när en rinnande mig precis hunnit ta en plats i salen. Satt och hostade och snörvlade hela uppropet. Pinsamt i en ekande sal! Efter att ha lunchat och tagit mig en STOR kaffe med Tina kände jag mig piggare. Det blev en liten frågestund och skylttillverkning i bomullsspinneriet och sedan gick vi en sväng på stan.

Nu snart ska jag iväg igen för lite roliga lekar i Folkparken med alla lärarstudenter. Fullt ös hela dagen!!!


Kommentarer
Postat av: Tina

hahah aa vilken da=P kommer ja inte glömma i första taget! ses imorn

2010-08-23 @ 21:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0