SÅ SJUKT DET KAN BLI!

Egentligen borde jag inte bli förvånad för jag råkar alltid ut för allt möjligt.
Läs det här nu så ska ni få höra min otroliga story som hände idag.

Igår var jag och Tina på Cubus vid lunchtid och jag köpte puder och mascara.
I dag på lunchen 10 minuter innan vi ska börja säger jag att jag skulle behöva inhanda ett paraply. Vi går in på Åhléns och kikar lite men jag tyckte de var för dyra så vi bestämmer och för att återvända till plugget. När vi går ut så piper larmet en gång och en kassör springer efter och stoppar oss. Det visar sig att pudret jag köpte igår hade ett larm under sig. Väktare kommer och hämtar oss och jag förklarar när, var och vad jag köpte igår. Väktarna säger att det är lugnt vi går bara till Cubus och kollar larmet i kassan så syns det där att det är köpt. Väktaren kommer tillbaka och säger: Det här larmet är inte ifrån Cubus, det är ifrån Åhlens. Tina och jag får chocken och undrar hur är det möjligt? Väktaren går till Åhléns och kollar hos dom. På Åhléns fattas den puderdosan i deras kassa. Inget kvitto hade jag i plånboken heller. Jag ringer till Robban och ber honom att kolla efter ett kvitto i en lila cubuspåse i hallen. Väktaren hör mej prata med Robban som jag ber rabbla upp vad som står på kvittot. Nu börjar dem tro på oss. Polis måste dock komma och ta ett beslut. Polisen kommer dit och verkar till en början inte alls tro på oss. Skulle ni gjort det? Nej, inte jag heller! Polisen tar mitt och Tinas personnummer och kollar vårt brottsregister. Tomt som tur är! Väktare och poliser samtalas och äntligen tror dom nu på oss. Så vi fick gå efter en timme. Jag hade dock gärna velat visa upp detta kvitto för att verkligen bevisa min oskuld. Men ja, de sa ju att de trodde på oss och vi blev ju släppta…

Fy vad pinsamt att bli tagen så där inför folk som säkerligen tror att man verkligen har snattat.
Vet inte när jag kommer att våga gå på stan igen och när jag gör det kommer jag vara orolig för att de ska pipa hela tiden. Är helt lost i huvudet fortfarande och vet inte hur de ska gå att plugga nu...

Typiskt min otur!


Kommentarer
Postat av: Andreas

HAHAHAHA det där är ju verkligen nått som bara du klarar av! :P

2010-08-26 @ 00:01:28
Postat av: Emelie

mmmhmmm :P

2010-08-26 @ 08:08:33
URL: http://emyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0