Ensamvargarna på krogen

När jag hade lite tråkigt på jobbet i helgen så kom jag att tänka på det att jag tycker så synd om dom som alltid går ut på krogen ensamma. Vad är det för liv egentligen. Jag kan inte ens sätta mig själv på någon ”restaurang” och äta även om jag glömt lunch till jobbet. Dom flesta av ensamvargarna hittar vi på Harrys. Oftast är det också män.

Där har vi bl.a.

Huvudnickaren
– Han sitter/står ofta vid kanten av mitt bord och tittar på folk som dansar och diggar till musiken med huvudet.
Pervot – En lite äldre man som spanar in varenda hylla och röv på placet.
The Insecure – Är där varje helg jag jobbar och jag har aldrig sett honom tillsammans med någon. Han spelar snålt, så fort han vunnit lite eller förlorat så går han en runda på krogen och kommer sen tillbaka.
MEN så har vi också en kvinnlig ensamvarg, jag kallar henne Draken Hon är säkert 80 år gammal. Hon har vitt hår, svarta lackleggins och en magtopp. Smal som en sticka är hon också, men det är eld i henne kan jag lova! Hon dansar från öppning till stängning.

Jag hoppas verkligen att dessa människor har vänner till vardags och gör detta ensamma besök på krogen frivilligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0