Kramp i vaderna

I natt drabbades jag av den värsta krampen i vaderna som jag någonslin upplevt. Krampen ville inte ge sig! Idag kan jag knappt gå. Tydligen är det vanligt att man minst en gång under graviditeten upplever denna obehagliga känsla och det beror då på att kalciumomsättningen ökar när man är gravid, kalciumet påverkar musklernas förmåga att dra ihops sig. För er ickegravida beror det troligen på en överansträngd eller stäckt muskel!

Gravid, läs mer här
Vanlig människa, läs mer här





Kommentarer
Postat av: Emma h

Jag har läst att det kan hjälpa med stödstrumpor om man är gravid.. värt att testa?!

2011-10-30 @ 15:42:58
Postat av: Emelie

Ja, jag har fått det tipset från en i pluggruppen, i och med att jag har "restless legs" också :P skit jobbigt! Jag får ta tag i det och köpa mig ett par stödstrumpor då haha

2011-10-30 @ 16:24:07
Postat av: annaaa

haha man är alltså inte vanlig när man är gravid haha gulligt ;D

2011-10-30 @ 20:52:10
Postat av: Anonym

Hoppas det är bättre nu! Kram

2011-10-30 @ 21:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0