"Avklarad"

Vissa ordtrender osv. kommer och går på facebook. Ett ord som använts flitigt ganska länge nu är ”avklarad”. ”Fukosten avklarad”, ”En promenaden i solen avklarad”, ”En kopp kaffe avklarad” etc.etc.etc.. Låter inte ordet ”avklarad” något negativt? Som om allting i livet bara är någonting som ska klaras av..?  Som om livet bara består av en lång lista på ett papper med en massa saker som ska bocks av, eller ”avklaras”. Att blanda ordet avklarad med något bra låter åtminstone för mig bara knasigt och fel, och himla tråkigt!


Kommentarer
Postat av: Anna

haha jo det låter negativt, jag har dock inte sett det ordet användas av nån av mina fb-kontakter :P

2012-04-17 @ 16:43:20
Postat av: Emyl

Tur för dig! Jag har minst 5 st som använder det mycket flitigt!!

2012-04-17 @ 19:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0