Tidig morgon

Vaknade som vanligt klockan 4 imorse och var kissnödig. Har de senaste veckorna i alla fall lyckats somna om till 6, 7 men icke idag! Allt med igångsättning och förlossning snurrade i huvudet. När jag legat där i en timme ochtänktochtänktochtänkt kom jag på att jag nog skulle sjunga för Robert på morgonen och ge han paketen. MEN jag kunde verkligen inte komma på hur sången man sjunger för den som fyller år går.. men efter ytterligare en stunds funderande kom jag fram till att så här måste den ju gå: Ja må han leva! Ja må han leva! Ja må han leva uti hundrade år! Å då ska han skjutas och då ska han skjutas ja då ska han skjutas på en skottkärra fram! Ehhh.. GRATTIS!?

 

Men jag googlade och insåg att den inte alls går så och pluggade sedan in den rätta svenska födelsedagssången i huvudet. Scones, te och ett avsnitt trueblood på de! (och ett tänt ljus förståss).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0