SKÄMS!!!

Usch, så trött på facebook! (trots det loggar jag in, dumma dumma beroende). Eller jag är trött på alla dessa 30 tal sex"skämt" om dagen som gillas och kommenteras. De flesta är också skämt på bekostnad av kvinnan. Och alla "positiva" och instämmande kommentarer där det bland annat påpekas om att en kvinna som inte s**e* *u* är inget att ha, de ska alla göra oavsett de vill eller inte och ställa upp på diverse saker. Och dessutom, allt gillande och följande av porrstjärnor, utvikningsmodeller och andra halvnakna tjejer, helst med silikon och som putar med allt de har. Tänk så många småtjejer det finns som har facebook och som ser detta.. Vad sänder detta för signaler till alla unga tjejer..? Kanske det att: för att bli omtyckt som tjej så måste man s**a k**.. man måste ha den perfekta kroppen (smal, stora bröst, putande rumpa) annar blir jag inte omtyckt och uppskattad eller är fin, kvinnan/tjejen är bara till för att tillfredställa mannens behov skit samma vad tjejen vill och tycker om.. etc.  FY, tänk er för vuxna människor!!! Jag brydde mig inte om dessa "skämt" i början för jag är inte sån att jag tar allt väldigt seriöst men nu får de väl räcka, nu har det gått till överdrift och detta framförallt på grund av att skämten faktisk på sätt och vis tas på allvar då skrämmande många håller med om sakerna som skämten innehåller (jag märker skillnad på provoserande och inte). Glädjeligen har jag sett att vissa skämt ändras om för att istället håna mannen och som gillas av kvinnor. Men samtidigt vill jag inte sjunka till samma nivå och gilla dessa. Börjar bli lite mannen VS kvinnan. Jag är nog egentligen trött på visst folk (de flesta, främst "män"). Det blir till att ta bort hälften av vännerna på facebook (minst). Jag hoppas att jag kan bidra med att bygga upp ett sånt starkt självfrtroende hos Mirjam så att jag inte behöver känna mig orolig för att hon någonsin ska känna att hon inte duger som hon är på grund av dessa enligt mig IDIOTER..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0