Skit besök på sjukan

Katastrof! Den enda infon som jag fick var på tele och det var ingen mat efter 00 och ingen dricka efter 06.00 samma dag. Som tur var fattade jag själv att ja skulle ta bort nagellack och duscha hemma. Sköterska kom efter 1 timmes väntan och satte in dropp men illa så det värkte. Fick ingen hjälp lägga om. Vi sa att vi inte visste någonting om något så sköterskan sa att en läkare skulle komma och berätta om allt eftersom vi inte fått den infon vi skulle fått innan. Väntade på rummet i 2 timmar. Ingen läkare kom. Istället kom 2 sköterskor och rulla bort mej till op och smällde igen dörrarna framför Robert och Mirjam som tydligen inte fick följa med längre. Fick inte säga hejdå eller nåt. Inget sades till Robban vart han skulle ta vägen eller hur lång tid det skulle ta. Sköterskorna ställde sedan mig på en plats och drog. Trodde de skulle komma tillbaka och säga nåt men NEJ. Jaaaha tänkte jag efter 30 min. Låg där helt själv. Det var sååå jävla nära att jag slet bort det jädra droppet och knalla ut därifrån i op. Rocken. Var så arg och irriterad och hade ingen aning om när ja skulle bli hämtad och hade fortfarande inte fått prata med läkare. Kommer någon senare och jag fick gå till op sängen. Där träffade jag som tur var snälla narkossköterskor som tyckte det var bedrövligt hur jag hanterats.

 

Vaknar efter operation upp och sätter mig i sängen direkt. Tänkte bara, vart tog robban och mirjam vägen och hur ska vi få tag på varandra? En läkare säger att jag måste stanna där ett par timmar men NEEEHEJ det går INTE sa jag och förklarade läget. Han sa att jag tillhörde mcdonalds genarationen – den otåliga. Min bebis behöver ju ha mat sa jag. Det han inte sa, och som dom skulle berättat när de boka in tiden till mig var att jag tydligen skulle ha pumpat ut mjölk till Mirjam för hon fick inte amma efter jag varit sövd för hon kunde få narkos i sig. Detta berätta Robban för mig som han själv turligt nog lyckats få fram genom att vara frågvis. Han såg iaf till att fixa så jag fick åka tillbaka till bb eftersom jag vägrade lägga mig och vila. Sköterskorna fick slutligen tag på Robert och Mirjam och vi drog hem en timme senare. Skulle egentligen inte fått åka hem förens flera timmar senare.

 

Typ såhär arg fast 100 gånger värr var jag..


Kommentarer
Postat av: Emma

herregud vad illa!! men gick själva op bra?

2012-06-07 @ 21:09:04
URL: http://äms.se
Postat av: Anonym

2012-06-07 @ 21:24:05
Postat av: Emyl

Antar det. Fick inget veta om hur de gått men ja har inte ont eller så nu iaf :P Ska ringa imorgon och fråga om operationen

2012-06-07 @ 21:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0