Graviditetsvecka 37

In i graviditetsvecka 37 idag. Bebisen i magen ska visst väga ca 3 kg och vara runt 47 cm lång. Jag själv väger 75 kg och känner mig som en valross.. Har jag hamnat på golvet tar jag mig inte upp igen! Och ska jag ta mig uppför en backe får hund dra mig upp.

Önskar bebis kunde bestämma sig för att stanna med huvudet neråt snart, för tydligen ska de ligga så nu och det är ju inte direkt skönt när den bestämmer sig för att vända sig på tvären eller upp och ned i det nu väldigt trånga utrymmet. Blir också orolig för om det skulle sätta igång och så har den inte ens lagt sig till rätta.. Läser man på nätet så brukar läkare tydligen försöka vända på bebisen om den nu inte lagt sig till rätta men det spelar ju ingen roll om den vänder sig tillbaka igen och risken är väl stor eftersom den själv håller på och vänder upp och ned nästan dagligen. Svårt att bestämma sig? Meeen det är nog ett tag kvar tills den kommer. I alla fall 27 dagar enligt beräknat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0