Vecka 40

Så var jag gravid i vecka 40. Beräknad förlossning om 6 dagar. Robert börjar bli väldigt otålig och vill ha bebis här NU men tror att h*n kommer nästa helg. Jag vet i tusan det. Så mycket som den har hållt igång i magen de senaste dagarna så tror jag nästan bebis stannar betydligt längre i magen, tyvärr.. Hittills tycker jag veckorna gått så fort. Men de dagarna som jag går över tiden kanske lär kännas som de längsta i mitt liv.

 

Lite fakta från pampers:

 

  • Livmoder är nu tusen gången större än vad den var vid befruktning!
  • Barnet har nu förmodligen nått sin slutgiltiga födelsevikt och -längd. Ett barn väger i genomsnitt 3400 gram och är 52 cm lång vid födseln (pojkar är något större än flickor).
  • Barnet har lagrat stärkelse i levern, och detta omvandlas till glukos efter födseln. Dessutom har barnet extra vätskeförråd. Precis som en kamel är det välutrustat för att klara sig genom förlossningen och dagen efter när din bröstmjölk börjar komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0