⁞ Emdjey


Typisk Mirjam min.


Mirjam tycker om sin leksak som hon fick av sin mormor. En leende puh-skallra. Ska använda den när hon ligger på magen för att träna nacken.


Mirjam sitter i babysittern. Babybjörn 1-2-3. Jag började vid 3v ålder vänja henne vid att sitta/ligga i den några minuter i taget. Nu sitter hon där 10-15 minuter åt gången. Smidigt när mamma till exempel vill göra i ordning sig. Då tar jag in babysittern till badrummet och så sitter hon där och tittar på mig. Roligast är då om jag har på mig leopardleggins. Dem tycker hon är intressanta att titta på. På bilden tittar hon på kristallampan. Den tycker hon också mycket om.


Kommentarer
Postat av: Emma

Så söt hon är!

Babysittern verkar ju superbra!



Såg att ni har börjat flaskmata lite.. går det bra? Något speciellt man ska tänka på? Vi måste ju oxå ibland efter som jag ska till skolan 3 gånger eller nått. Sen kan det ju vara skönt ibland annars oxå!

2012-05-28 @ 14:02:17
URL: http://äms.se
Postat av: Emyl

Vi har bara provat flaska en gång eftersom att jag inte fått till det med manuell bröstpump (svårt få de där vakumet)och var tvungen att mjölka ut lite för hand istället haha. Tog ett tag innan Mirjam visste hur hon skulle göra, sen sög hon i sig nästan allt (20ml) i en slurp. Kanske inte heller så bra.. Så det är nog bra att öva ett par gånger innan man tänkt använda flaskmatning på "riktigt".

Tänk på att vinkla flaskan så att det hela tiden är fullt med mjölk över hålet/öppningen så att det inte blir luft. Då får de ont i magen!

Ska köpa mig en elektrisk avent isis.... ARG!



2012-05-28 @ 14:18:41
Postat av: emma

Okej, ingen idé att satsa på manuell pump alltså.... Vad kostar den elektriska du tänkt köpa då?

2012-05-28 @ 15:56:30
URL: http://äms.se
Postat av: mamma

Lilla gumman så söööt hon är <3

2012-05-30 @ 00:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0