Tid att vänja sig

Hinner inte med så mycket bloggande när jag har en liten dotter som vill ha min totala uppmärksamhet. En dotter, jag har en dotter. Vad konstigt det är att säga (skriva) det. Och att kalla mig själv mamma. Även om jag nu äntligen har förstått att jag har en liten bebis så kommer det nog ta ännu ett tag innan jag vänjer mig vid dem orden. Mammamammamamma. Jag kallar även Mirjams rum för barnrummet. Fast att jag nu vet att det är en flicka vi har och som inte längre ligger i magen och som dessutom har ett namn. Som sagt, det tar ett tag att vänja sig..

Jättetrött idag. Trött varje dag. Men extra idag. För Mirjam har de två senaste dygnen inte velat sova själv alls. 2 timmar sov hon i sin vagga i natt, så jag sov väl 1 då. Och skrikig har hon vart dessa dagar, vilket hon inte är annars. Har bara en massa ljud för sig. Läste på nätet att mjölk kan orsaka kolik hos vissa bebisar. Och jag har de 2-3 senaste dagarna faktiskt druckit mjölk fast jag inte tycker om det egentligen.. men jag fick för mig att dricka det för att jag tänkte att det var bra för henne. Men det kanske är tvärtom. Får prova att avstå och se om det blir skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0