Bästa dagen för shopping

Jag har kommit på att den bästa dagen för mig att gå på stan är söndag så fort stan öppnar klockan 11. Då slipper jag alla stressade, knuffande, fräcka människor. Helst ska söndagen vara en mulig dag som denna också. Folk tycks bli mer lugna och lunkar mest omkring när vädret är grått. Och vill jag verkligen ha det lugnt så lägger vi på söndag innan löning dessutom! Egentligen är dessa lunkande människor nog lite halvt deprimerade över det tråkiga vädret och att det snart är måndag, så de är väl inte så bra, inte för dom åtminstone. Men jag får den lugna sköna trippen på stan som jag önskar. Folkskygg? Nää, bara så jag gillar det.

 

Jag hittade mycket fint och behövligt på stan. Både till mig själv och till Mirjam.

Äntligen så behöver jag inte ha panik över att mitt enda par leggins ligger i smutsen. Jag köpte till och med en partyklänning så att jag är förberedd på den dagen då jag känner för att ha lite trevligt med vänner. Så nu slipper jag att stå och stampa med fötterna, vifta med armarna och nästan gråtandes slänga ut alla kläder på golvet då den dagen kommer.

 

Happy Sunday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0