bebismaaat

Mmmm, fiskpuren och såsen blev mums! Nästa gång gör jag nog dubbelt så mycket och tar en portion till mig själv ;) Härnäst blir det till att laga kycklingpure. Den kan jag ju tyvärr inte smaka av och därmed känna vad för kryddor etc jag ska ha i, så jag får hitta något populärt recept att följa till punkt och pricka. Tips?
 
Fryst portionsklickad fiskpure, sås och ärtpure i iskubsfack, in i påse och frysen igen.!
 
 
Recept fiskpure:
Utgick delvis från bvc-häftets recept men bytte ut hälften av vattnet mot kokspad från ärtorna till ärpuren jag gjorde precis innan. Hade även i ca 2 -3msk majs pressat ur vitlökspress. En aning mer rotselleri än receptet. Lät också grönsakerna koka några min innan fisk tillsattes. Plockade INTE bort purjolök eller något utan mixade allt.
 
Koka 2 dl vatten+2 dl spad från ärtor tillsammans med 1/3 hackad purjolök och rotselleri (i samma mängd som en större morot) i några minuter. Tillsätt tinat torskblock (400gr) och låt sjuda 5-7min. Tillsätt 2-3msk upptinad pressad majs (eller majspure). Sila bort kokspad och använd till sås samt spädning av puren. Mosa allt väl eller använd mixer.
 
Fisksås:
2 msk mjöl + 2 msk smält smör
3 dl kokspad
Lite pressad citron
Dill
 
 
Servera förslagsvis med mosad potats och ärtpure!

Kommentarer
Postat av: Emma

Dela med dig av fiskreceptet;) ska bli kul att börja med smakisar sen

Svar: Ja, det är skoj :)
Emyl

2012-11-22 @ 14:12:29
URL: http://xn--ms-uia.se
Postat av: Anonym

va duktig du är! Det låter gott för vuxna med

Svar: det var det som sagt :) men föredrar lite mer tuggmotstånd ;)
Emyl

2012-11-23 @ 23:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0