Projekt ommålning?

Har lite grejor jag skulle vilja sälja. Bland annat en fin lejontavla och en stor kökshylla med krokar, båda i lackad furu. Funderar på om jag kanske istället skulle spraymåla dem. Men frågan är om det går på blank yta.. Gillar verkligen tavlan med lejonen. Är på jakt efter ett väggvitrinskåp med som inte är för djupt eller stort, men hittar inget sådant i vitt eller ek. Eller.. hittar inte något alls faktiskt, bara stora klumpiga. Skulle också vilja göra trappen och trappräckena vita. Kanske spraymålning skulle greja det smidigt..? Får forska lite på hur man gör känner jag. Tycks som jatt ag har lite projekt på g. Det behöver jag. Är redan rastlös efter knappt en veckas ledigt!
 
Tips någon?

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk bara på att akta dej ifrån att andas in sprayfärgen.. av vad jag fått lära mig så är det nedrans dåligt för lungorna!
Kör med pensel annars.. eller roller eller nåt, då har du ju större koll på vart färgen faktiskt hamnar..

Har inte jättekoll på sprayfärg för övrigt, så kanske är superbra det också.

Kram Anna.

Svar: Ja ja vet :/ tänkte göra så mycket som möjligt utomhus isf men vet inte, de kanske sitter kvar i de ommålade ett bra tag efter de torkat med..? och då går de ju itne! Får prata med robbans lakerar familj va dom säger. Måla stora ytor med pensel tycker jag är så svårt att få snyggt och roller blir så fult om det inte är vägg :/ hmhmhmhmhmmmm... men tack för tipsen!
Emyl

2012-11-01 @ 18:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0