BVC - matprat och sprutor

Idag var vi på BVC. Mirjam vägde 7850gram och var 69cm lång. En ökning på 350gr och 1.9cm på 1 månad. Inte lika mycket ökning som det brukar, men det förstod jag. Hon har velat amma så himla mycket och mjölken räcker inte riktigt till en sån stor och aktiv bebis som hon. Så eftersom att hon inte tar flaskan och vi därmed inte kan ge ersättning, så tyckte bvc-sköterskan att vi kunde ge ytterligare 1-2 mål gröt om dagen, nu får hon bara innan läggdags. Vi ska också tillsätta 1 tsk fett till varje smakis, som jag visst hade missat... då tycker hon kanske om potatisen bättre? + lite extra energi och mättnad där med. Det blir nog bra!
 
Ska till helgen köpa pasternacka, blommkål, morötter, kålrot och potatis som jag ska göra pureer och mos av för att sedan praktiskt frysa in i iskuber. Perfekt med sesång för sånt nu!
 
Förutom prat om mat så fick Mirjam även 2 sprutor igen, men hon blev inte lika ledsen denna gång, och inte jag heller som lyckades hålla mina tårar borta ;) När nästa bvc besök är så är hon 6 månader!!!!
 
Tjejen med stor aptit! Här tigger hon och försökte slita tag i glaset,
hon lyckatdes även sno åt sig en bit av pappas leverpastejsmacka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0