Lära Mirjam sova i spjälsäng

Började träningen med att Mirjam ska sova i spjälsängen i tisdags. Måste erkänna att jag gärna vill att hon ska fortsätta sova brevid mig, känns lite jobbigt det här, samtidigt som jag vill att hon ska sova i egen säng så att min rygg och övriga kropp och knopp kan må bättre, och framförallt för att det är säkrare för henne.

 

Det tog en timme att få henne att somna i tisdags. Först hasar hon sig som vanligt uppåt tills hon ligger med ansiktet upp mot spjälorna och nosen rakt in i spjälskyddet.. Gillar vi INTE. Hon vaknar tyvärr också jätte ofta när hon ligger i sin säng. Usch så jobbigt. Jag sov 20-30 minuter natten till onsdag och de andra nätterna totalt 2 timmar. Känns inte så jätte kul att öva detta nu.. Men igår kväll somnade hon på 35 minuter, så förbättring där i alla fall! Tror inte att jag själv har sovit mer än 3 timmar i sträck sen innan graviditeten och inte fått mer än totalt 5 timmars sömn på en natt. Ständig huvudvärk! Men det blir bättre säger dom.. när hon är 12 år!??!? Nej vars, förhoppningsvis så minskar hennes bökandet i sängen nattetid inom någon vecka. Jag tror det är ännu en fas hon har. Det var inte länge sedan hon lärde sig hasa sig fram och vända sig åt båda hållen, så det är nog bara lite extra "kul" just nu. Vi fortsätter kämpa!

 

 

4 dagar
6 dagar

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0